Про ліцей

Технічний ліцей було відкрито в 1992 році на базі Дарницького міжшкільного навчально-виробничого комбінату. 


Тут працюють талановиті, досвідчені та закохані у свою справу педагоги. Технічний ліцей є навчально-виховним закладом ІІ-ІІІ ступеня, в якому на високому рівні здійснюється відбір та довузівська підготовка талановитої учнівської молоді.Учнівський контингент комплектується на конкурсній основі через системи вступних випробувань з математики та психолого-педагогічних тестів   за науково обґрунтованими методиками . Ліцей – це  місце, де зростають майбутні професіонали.

  Колектив ліцею нараховує 51 педагогічний працівник. Близько половини із них працюють з часу відкриття та становлення ліцею - 15-18 років .  Абсолютна більшість педагогів - ЗО працівників - вчителі вищої категорії (із них 22 - старші вчителі та вчителі-методисти). Педагогічний колектив як і колектив ліцеїстів формується на конкурсній основі.

Ліцей очолює досвідчений, закоханий у свою справу педагог - Андрієнко Анатолій Михайлович.

У цих стінах живе міцна, дружна родина. Вчителі та діти завжди готові допомогти один одному. Ліцеїсти беруть активну участь у житті ліцею, як у його стінах, так і поза ними. А вчителі завжди поруч, завжди раді заохотити, підтримати своїх вихованців. Кожна ідея підтримується, кожній новій зірочці не дають згаснути. У ліцеї панує атмосфера затишку. Будь-яке питання можна вирішити з учителем або будь з ким із працівників ліцею, не боячись, що тебе не зрозуміють чи не захочуть слухати.  Сьогодні порозуміння — дуже важлива річ, особливо у взаєминах із молоддю. Саме в нашому ліцею з цим проблем немає. 

Протягом двох років навчання ліцеїсти поглиблено вивчають математику, фізику, інформатику,
іноземну мову. Ведеться допрофесійна підготовка за такими актуальними та популярними нині спеціалізаціями:

  • програмування;
  • інформаційні технології;
  • комп'ютерна інженерія;
  • інформаційні мережі зв'язку;
  • інженерна механіка;
  • біохімічні технології.


Ліцей дає не лише фундаментальні знання з цих дисциплін, а забеcпечує можливість усім випускникам продовжити своє навчання у провідних
вищих навчальних закладах.
Крім напруженого навчального процесу ліцей пропонує своїм вихованцям творчу дослідницьку та наукову роботу
під керівництвом педагогів ліцею та професорсько-викладацького активу суміжних вузів.

Ми пишаємося:

  • широким використанням інтернет технологій та комп ютерних технологій у навчальному процесі;
  • достатнім забезпеченням нашого закладу сучасною комп'ютерною технікою та використанням її у навчальному процесі;
  • рейтинговою системою щомісячного підведення підсумків навчання;
  • повністю авторизованим курсом дисциплін англомовного циклу;
  • фундаментальною фізико-математичною підготовкою за авторськими програмами та навчальними посібниками;
  • гармонійним циклом гуманітарних наук;
  • власними авторськими навчальними посібниками, які відповідають сучасним вимогам;
  • єдністю навчання та виховання;
  • системою безкоштовних консультацій;
  • 99% вступом до вищих навчальних закладів.

Ми раді бачити нові обличчя, нові таланти у наших стінах. Кожен знайде своє місце у маленькій країні — ДТЛії!


 

Правила поведінки ліцеїстів

 

     І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

 

1.    

Правила поведінки ліцеїстів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті ліцею.

 

2.    

Ліцеїст приходить в Ліцей за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

 

3.    

Не можна приносити на територію Ліцею з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби і отрути, а також токсичні речовини  і таблетки.

 

4.    

Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

 

5.    

Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти з Ліцею та її території в урочний час.

 

6.    

У разі пропуску занять до 3-х днів Ліцеїст зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, які  їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів Ліцеїст зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

 

7.    

Ліцеїст Ліцею повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Ліцеїсти поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

 

8.    

Поза Ліцеєм ліцеїсти поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я Ліцею.

 

9.    

Ліцеїсти бережуть майно Ліцею, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території Ліцею.

 

10.

 До ліцеїстів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки ліцеїстів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

 

11.

 Ліцеїсти, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі Ліцею,  черговому вчителю, куратору або адміністрації.

 

12.

 Фізична конфронтація, залякування і знущання над людиною або твариною є неприпустимими формами поведінки Ліцеїстив у Ліцеї та за її межами.

 

13.

 Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.

 

14.

 Ліцеїст зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

 

     ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

 

1.    

Ліцеїсти входять до класу за  дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

 

2.    

Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.

 

3.    

 Ліцеїст на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.

 

4.    

Під час відповіді на запитання вчителя Ліцеїст повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

 

5.    

Якщо Ліцеїст хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

 

6.    

На уроці Ліцеїст має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

 

7.    

 На уроки фізичної культури Ліцеїсти приходять  у спортивній формі та спортивному взутті. Без дозволу вчителя в спортивний зал учням   входити забороняється. Ліцеїсти, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі.

 

8.    

  Ліцеїст має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.

 

9.    

 Ліцеїсти зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

 

    ІІІ. ПОВЕДІНКА  ЛІЦЕЇСТИВ  ДО  ПОЧАТКУ,  НА ПЕРЕРВАХ  І  ПІСЛЯ   УРОКІВ

 

     1. Під час перерви Ліцеїст зобов'язаний:

 

- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

 

- вийти з класу, якщо попросить вчитель;

 

- Ліцеїсти на перервах знаходяться на своєму поверсі;

 

- підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху;

 

          - при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами Ліцею           

 

            Ліцеїсти   вітаються і звільняють дорогу;

 

                    - по сходах, коридорах ходити тільки по правій стороні;  

 

                    - забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати  

 

                      відпочивати іншим.

 

     2.  Під  час  перерв   учням  категорично  забороняється   залишати  шкільну  будівлю  задля  збереження  життя  та  здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед Ліцеїстів.

 

5. Під  час  перерв  забороняється  бігати  по  Ліцею,по  сходах,   

 

    грати в м’яча  у класі, коридорах та  інших місцях, не пристосованих для ігор.

 

6. Під  час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися  портфелями  і іншими предметами і застосовувати фізичну силу.

 

7.  В Ліцеї  та  на йогої  території   категорично забороняється тютюнопаління  та  вживання  алкогольних напоїв. 

 

      V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ ЛІЦЕЇСТИВ

 

1.    

У Ліцей Ліцеїсти повинні приходити в одязі, який відповідає перебуванню дитини  у суспільних місцях.

 

2.    

Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого собе і суспільства.

 

3.    

Не можна зловживати косметикою і   носити багато прикрас на заняття.

 

4.    

Спортивний  одяг,  призначений  для  уроків  фізкультури, на  інших уроках недоречний.

 

5.    

Знаходитися  в Ліцеї  у  верхньому  одязі  без  особливих  на те причин не дозволяється.

 

6.    

На урочисті загальношкільні заходи Ліцеїсти приходять у святковій формі.

 

7.    

На  вечори,  концерти  Ліцеїсти  вибирають  одяг  за  рекомендацією  батьків  і  на свій розсуд.

 


Про булінг для дітей

http://knowledge.org.ua/wp-content/uploads/2020/04/Stop-Bullying_19_12_25.pdf

                             

        ПЛАН ЗАХОДІВ

ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

у 2019/2020 навчальному році

 

Назва заходу

   Цільова

аудиторія

Термін проведення

Відповідальні

1.

Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу»

Класні

керівники

Вересень

Буковська А.В.

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

2.

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

7-9 класи

Жовтень-

Березень

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

3.

До Всесвітнього Дня прав дитини - пам’ятка  «Насильство, як проблема

прав людини»

7-11

класи

Листопад

Бідна Т.М.

4.

Поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгом».

«Стоп булінг»

7-11

класи

Протягом року

 

Бідна Т.М.

5.

Години спілкування на тему: «Кібербулінг»; «Конфліктна ситуація: народження істини, а не загострення стосунків»

7-11

класи

Протягом року

Класні

керівники

6.

Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібер- булінгу. Заняття з елементами тренінгу «Я підліток», «Стоп насиллю в сім’ї»;

7-11

класи

Протягом року

Бідна Т.М.,

 

 Тряпіцина Н.А.

 

7.

Відеолекторій «Кібербулінг. Який він?»

Перегляд відеопрезентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини».

 

 

7-11

класи

Листопад

Квітень

 

Класні

керівники

8.

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг».

Батьки

Грудень

Травень

Буковська А.В.

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

9.

Поради батькам, щодо зменьшення ризику булінгу та кібербулінгу для своєї дитини.

Батьки

Грудень

Травень

 

Бідна Т.М.

 

Тряпіцина Н.А.

10.

В рамках проведення Всеукраїнського тижня права – лекції «Стоп булінг», «Я маю право на повагу».

7-11

класи

Грудень

Класні керівники

11.

Міні-лекція "Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті".

7-11

класи

Січень -Лютий

 

Бідна Т.М.

12.

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Види булінгу». «Маркери булінгу»

 

Педагогічний

колектив

Жовтень

Буковська А.В.

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

13.

Перегляд відепрезентацій "«Булінг у школі та як з ним боротися…»

 

7-11

класи

Впродовж

року

Класні

керівники

14.

Складання та розповсюдження серед учнів листівок на тему   « Не стань жертвою булінгу»

7-11                     класи

Березень

Буковська А.В.

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

15.

Організація консультативної допомоги учасникам освітнього процесу. Консультативний пункт «Кімната довіри».

 

7-11

класи

Постійно

Бідна Т.М.,

 

Тряпіцина Н.А.

 

16.

Проведення інформаційно- просвітницьких заходів з усіма учасниками освітнього процесу з питань протидії булінгу та насильству зі шкільним офіцером поліції, представниками служби у справах дітей, представниками соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Міністерства юстиції, благодійних організацій по роботі з підлітками.

7-11

класи

Постійно

Буковська А.В

 

Бідна Т.М.,

 

 Тряпіцина Н.А.

 

Вчитель правознавства

 

17.

Оформлення тематичного стенду

7-11

класи

Жовтень

Грудень

Лютий

Квітень

Бідна Т.М.

18.

Тиждень протидії булінгу з нагоди Міжнародного дня протидії булінгу           

7-11

класи

Травень

Буковська А.В.

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

Вчитель правознавства

19.

Поради батькам, щоб зменшити ризики булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Батьки

Протягом року

Класні керівники,

 Тряпіцина Н.А.

20.

Моніторинг учнів із метою вчасного виявлення фактів проявів булінгу під час освітнього процесу.

7-11

класи

 

Постійно

Бідна Т.М.,

 

 Тряпіцина Н.А.

21.

Перевірка приміщень, території ліцею з метою виявлення потенційно небезпечних місць для вчинення булінгу, спостереження за місцями загального користування

7-11

класи

Постійно

Педагогічні працівники

22.

Самоосвіта з питань  протидії булінгу

Педагогічні працівники

Постійно

 

Педагогічні працівники

23.

Допомога педагогічним працівникам в підготовці та проведенні заходів, спрямованих на профілактику булінгу в учнівському середовищі

Педагогічні працівники

Постійно

 

Буковська А.В.

Бідна Т.М.,

 Тряпіцина Н.А.

 

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ

Відповідальною за прийом звернень про випадки булінга в Технічному ліцеї призначено соціального педагога Бідну Т.М.

  До повноважень відповідальної особи входить розгляд заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних

 представників, інших осіб та доповідати про них директору.

´Окрім цього дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім,ї або із захисту прав дітей, до

 соціальної служби з питань сімʼї, дітей та молоді, до Національної поліції або Центру надання безоплатної правової допомоги.

´  Після отримання звернення дитини, відповідна особа інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.
´  Директор розглядає таке звернення та з’ясувує всі обставини булінгу.
´Надалі директор скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії.

Комісія з розгляду випадків булінгу:

Постійні члени:

-Буковська А.В., заступник директора з НВР

-Бідна Т.М., соціальний педагог

 -Тряпіцина Н. А., практичний психолог.

Тимчасові члени

- Батьки постраждалої дитини

- Батьки булера

- Класний керівник

Обов’язки комісії:

´Розглядати заяви в рамках чинного законодавства.

ВАЖЛИВО!

´Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
´У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів  Національної поліції України.

Якщо дитина стала жертвою чи свідком булінгу в ліцеї, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або

безпосередньо директору.


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text