1.     Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації освітнього процесу в Технічному ліцеї м. Києва

 

 

 

      Технічний ліцей м. Києва є закладом освіти 2-3 рівня. В ліцеї проводиться системна робота з метою всебічного розвитку вихованців, спрямована на реалізацію їхнього прагнення до самовдосконалення, підвищення рівня їхніх знань, здійснюється відбір і довузівська підготовка талановитої учнівської молоді. До закладу приймають учнів, які закінчили 6, 7, 9-й класи та виявляють інтерес до вивчення шкільних предметів природничо-математичного циклу, а також мають певні досягнення в цьому напрямку. Навчанням охоплені діти, що мешкають у Дніпровському, Дарницькому, Деснянському районах міста Києва:

 

     

 

2015-2016 н. р.

2016-2017 н. р.

2017-2018 н. р.

505 учнів

567 учнів

 544 учні

 

 

 

      У 2017-2018 навчальному році в ліцеї навчалося 544 ліцеїсти у 18 групах: три 7-х класи, три 8-х класи, чотири 9-х класи, чотири групи першого курсу та чотири групи другого курсу, що відповідають 10-м та 11-м класам. Ліцеїсти першого та другого курсів паралельно з загальноосвітньою оволодівали допрофесійною підготовкою за наступними спеціалізаціями:

 

-         програмування ( групи  П-2, П-1, КІ-2);

 

-         інженерна механіка ( групи КІ-2, КІ-1);

 

-         інформаційні технології ( групи  ІТ-2, ІТ-1);

 

-         біохімічні технології ( групи Т-2, Т-1);

 

-         комп’ютерна інженерія ( група КІ-1);

 

-         комп’ютерні мережі зв’язку ( група П-1).

 

      Випускники 9-х класів  традиційно   продовжують навчання в Технічному ліцеї, і тільки незначна кількість учнів  планує отримувати повну загальну середню освіту в інших освітніх закладах:

 

 

 

 

2015-2016 н. р.

2016-2017 н. р.

2017-2018 н. р.

Всього учнів

87

122

122

Продовжують навчання в ліцеї

 

84

 

118

 

119

 

 

 

      У 2017-2018 навчальному році педагогічний колектив Технічного ліцею м. Києва продовжив працювати над виконанням пріоритетних завдань:

 

-         створення безпечних умов праці для працівників ліцею та учнів;

 

-         розвитком матеріально-технічної бази ліцею;

 

-         формуванням інтелектуально-творчої, духовно багатої та морально стійкої особистості учня зі  свідомою громадянською позицією;

 

-         підвищенням освітнього рівня, всебічним розвитком творчих здібностей педагогів, формуванням у них навичок науково-дослідницької роботи, вміння застосовувати новітні педагогічні технології;

 

-         формуванням свідомого ставлення до самоосвітньої діяльності як чинника розвитку особистості;

 

-         вдосконаленням уроку як засобу розвитку та самореалізації творчої особистості вчителя й учня;

 

-         розробкою та впровадженням авторських програм, навчальних посібників, власних електронних ресурсів;

 

-         участю у різноманітних конкурсах, предметних олімпіадах, предметних тижнях, роботі МАН;

 

-         активізацією роботи ліцейського самоврядування.

 

      Протягом навчального року були організовані педагогічні конференції та семінари, круглі столи,  майстер-класи, під час яких учителі ліцею мали можливість ділитися власним досвідом й ознайомлюватися із сучасними досягненнями освітньої галузі:

 

-         науково-практичний семінар «Самоосвіта вчителів як запорука своєчасної модернізації педагогічного колективу»;

 

-         науково-практична конференція «Нові компетенції сучасного вчителя в умовах проведення реформи національної системи освіти»;

 

-         практичний семінар «Мотивація освітньої діяльності ліцеїста – необхідна умова його розвитку»;

 

-         методичний   семінар   для   вчителів  біології  Дніпровського  району  м. Києва;

 

-         круглий стіл «Самоосвітня діяльність – верхівка розвитку учня як суб’єкта освітньої діяльності».

 

      Було організовано  психолого-педагогічні семінари, семінари-практикуми, тренінги:

 

-         «Самоосвіта вчителя – самоціль чи необхідність?»;

 

-         «Спільнота відповідального вчительства»;

 

-         «Мріємо. Плануємо. Діємо. Радіємо»;

 

-         «Успішний і щасливий освітній простір»;

 

-         «Проблема професійного вигорання вчителя. Як запобігти?».

 

      У Технічному ліцеї м. Києва всі навчальні кабінети забезпечені сучасними комп`ютерами та підключені до мережі інтернет, що дає можливість педагогічним працівникам створювати особливий освітній простір, власні відкриті електронні ресурси та широко застосовувати в освітньому процесі сучасні інформаційні технології, мультимедійні дидактичні засоби, міжнародні освітні платформи (LMS MOODLE), інноваційні проекти («Щоденник. UA», Pen Pal School), відвідувати онлайн-курси (Prometheus).

 

      У 2017-2018 навчальному році адміністрація, вчителі та учні ліцею мали можливість брати участь у роботі Всеукраїнської асоціації керівників закладів освіти України «Відроджені гімназії України»:

 

-         ХХV конференція «Нові компетенції сучасного керівника навчального закладу в умовах проведення реформи національної системи освіти» (м. Львів);

 

-         панельна дискусія «Горизонтальна система управління освітою. Повна автономія закладів освіти» за участю президента міжнародної асоціації шкільних директорів Фінляндії Арі Покка (м. Львів);

 

-         ІІ Всеукраїнський зліт молодіжної організації «Сокіл» (м. Ворохта);

 

-         семінар-тренінг для лідерів учнівського самоврядування «Лідери, єднаймо Україну!» (м. Яремче);

 

-         науково-практична конференція «Нові підходи до навчання і викладання основ наук у світлі реалізації основних положень Закону України «Про освіту». Впровадження базових стандартів концепції НУШ» (с. Щасливе, Київська область);

 

-         VI освітянський Форум «Трускавець-2018», конференція «Інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології вивчення англійської мови. Методика   проведення   англомовних   скаутських   таборів»   (місто Трускавець);

 

-         семінар «Навчально-дослідна і наукова робота в Київському національному університеті технологій і дизайну» (м. Київ);

 

     -   літня управлінська школа з ІКТ «Закарпаття-2018» (м. Ужгород);

 

- освітянський  тур   «Реформа   системи   середньої   освіти   Польщі»   (м. Краків, Польща);

 

- ІІ Всеукраїнська військово-патріотична гра «Сокіл-лицар» (м. Бердичів).

 

      Із метою забезпечення безперервного фахового розвитку вчителі Технічного ліцею брали активну участь у наукових семінарах, конференціях, круглих столах, олімпіадах, різноманітних конкурсах тощо.

 

      Учителі інформатики на базі ліцею провели районний конкурс МАН, районні олімпіади з комп`ютерної графіки, WEB-дизайну, програмування, були членами журі районних та міських олімпіад. Вони наповнюють інформацією сайт ліцею, у листопаді 2017 року відвідали семінар «Google Tech Talk KPI Life of a Software engineer», зустрілися із спеціалістом Solution Architect EPAM Степаном Новиковим, відвідали наукову конференцію в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, міжнародну науково-практичну конференцію FOSS Lviv у Львівському національному університеті імені Івана Франка. Під їх керівництвом учні ліцею брали активну участь у конкурсі «Інтел-техно Україна», фестивалі стартапів «Клас ідея», Київському міському відкритому конкурсі «Smart-IT», Всеукраїнському конкурсі з інформаційних технологій «iTalent», виступили з доповідями на XII Всеукраїнському фестивалі науки, команда учнів сьомих класів захищала свої наукові проекти на Київському інженерному командному конкурсі ETC. Вчителі Рибак О.С. і Кузьменко А.В. розробили програму курсу за вибором «Основи верстки та веб-програмування», яка в серпні 2017 року була затверджена і рекомендована Інститутом модернізації змісту освіти для використання у закладах загальної середньої освіти. Кузьменко А. В. розмістила в журналі «Комп`ютер у школі та сім`ї», 2017 р., № 3(139), статтю «Створення мультимедійного динамічного контенту освітніх електронних курсів для системи керування контентом в форматі HTML5», № 5(141) – «Основи верстки та веб-програмування»; в науковому журналі «Фізико-математична освіта», 2017 рік, випуск 3(13) – «Огляд навчальних програм з інформатики для учнів старших класів»; в ScienceRise, 2017 рік, № 7(15) – «Підготовка учнів до олімпіад з інформатики як засіб для вибору майбутньої професійної діяльності в галузі ІТ». Виступила на V міжнародній науково-практичній конференції «Moodle-Moot Ukraine 2017» з доповіддю «Використання планінгу Н5Р в LCMS Moodle для оцінювання успішності учнів»; на IІ всеукраїнській науково-практичній конференції, присвяченій десятій річниці функціонування Інтернет-порталу E-OLYMP – із доповіддю «Актуальні питання сучасної інформатики»; на науково-практичному семінарі «Фундаментальні та прикладні дослідження» – із доповіддю «Створення динамічного контенту веб-орієнтованого навчального середовища  Технічного ліцею». Учителі інформатики Рибак О. С., Кузьменко А. В. подали на  науково-практичну конференцію «Foss Львів» тези виступу «Розробка програмного забезпечення для перевірки учнівських робіт з інформатики «Assesstant».   

 

      Протягом навчального року вчителі математики відвідували конференції: «Реалізація компетентнісного та діяльнісного підходів у процесі вивчення математики», «Програма динамічної математики GeoGebra як засіб візуалізації математики», м. Київ, університет імені Бориса Грінченка; Даніленко А. С., Козленко О.О. - семінар-практикум «Навчання через гру. Математичний квест»;  Анікеєнко А. В. – заняття для вчителів, що працюють у класах із поглибленим вивченням математики;  Зелінська В. П. - семінар «Особливості ЗНО-2018». Вчитель Даніленко  А. С. виступила з доповіддю «Мотивація освітньої діяльності учня як запорука його розвитку» на педагогічній раді ліцею. Янішевський В. В.,  Осадчий І. В.,  Даніленко А. С., Сухопара Л. А. були членами журі районного етапу Всеукраїнської олімпіади з математики. Янішевський В. В. як постійний член комісії при МОН України з розгляду нових підручників, збірників завдань працював над експертними висновками щодо видання книг: «Посібник з математики 6», «Робочий зошит. Математика 6», О. Васильєва;  «Збірник завдань сучасної навчальної діагностики з курсу алгебра 8 клас», О. Біляніна, Г. Білянін.

 

      Учителі фізики для забезпечення безперервного фахового розвитку на основі сучасних професійних стандартів і вимог, а також з урахуванням індивідуальних потреб відвідали майстер-класи старшого викладача ІППО КУ імені Бориса Грінченка Гавронського В.В. «Метод проектів як інструмент активізації навчального процесу з фізики», учителя фізики природничо-наукового ліцею №145 м. Києва Зінчук В.М. «Використання цифрових мобільних пристроїв при проведенні експериментальних досліджень», учителя-методиста сзш № 3 м. Києва Старощук В.А. «Фізичні парадокси на уроках фізики», учителя-методиста, співавтора підручників із фізики, заступника директора видавництва «Ранок» Кірюхіної О.О. «Сучасний підручник фізики. Шляхи ефективного впровадження», кандидата фізико-математичних наук, заслуженого вчителя України Гельфгата І.М. «Реалізація компетентнісного підходу у вивченні фізики». Петренко А.М була членом робочої групи з укладання освітніх програм із фізики в Інституті модернізації змісту освіти, разом з Ущаповською О.І. була членом журі на міському етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики. Ущаповська О.І. у складі журі взяла участь у проведенні конкурсу «Учитель року-2018». Під її керівництвом за участю учителів фізики ліцею Прущик Т.В., Терлик Т.В, Новикової Т.Л. учні 9-х класів відвідали «Відкриту освітню лабораторію Малої академії наук, кафедру екології та технологій рослинних полімерів НТУУ КПІ імені Сікорського, де прослухали лекцію доктора технічних наук, професора Гомелі М.Д., Музей космонавтики в м. Житомирі. Для учнів старших класів була організована зустріч із кандидатом фізико-математичних наук, старшим науковим співробітником Інституту фізики НАН України, учасником двох антарктичних експедицій на наукову станцію «Академік Вернадський» Гвоздовським І.А.; ліцеїсти взяли участь у заходах Всеукраїнського фестивалю науки 2018 в Інституті фізики НАН України, прослухали науково-популярну лекцію доктора фізико-математичних наук Довбешко Г.І. «Про що розкажуть нам спектри та оптичне зображення ДНК та клітин».

 

   Учитель біології Гоменюк Л.М. провела семінар для вчителів біології шкіл Дніпровського району «Метод проектів у процесі навчання біології», розробила методичні матеріали «Використання інтерактивних технологій на уроках біології», «Метод проектів як провідний засіб розвитку творчої особистості учня»; створила розробки уроків  та презентації до них з тем «Рептилії. Різноманітність та значення в природі» (7 клас), «Паразитичні безхребетні тварини» (7клас), «Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі» (8 клас), «Кров, її склад, функції (будова тромбоцитів, лейкоцитів). Захисні функції крові» (8 клас), «Розвиток статевих клітин. Запліднення. Ембріональний розвиток. Функції плаценти» (8 клас), «Залози внутрішньої секреції. Ендокринна функція залоз змішаної секреції» (8 клас), «Вивчення каталітичних властивостей ферментів» (10 клас); тестові завдання для поточного контролю предметних компетентностей учнів 7-11 класів, для тематичного узагальнення знань учнів 7-11 класів; провела позаурочні заходи: квест-гру «У світі тварин», «Ерудит», екологічний квест «Всесвітній день захисту тварин», екологічну гру «Вода знайома та незнайома», тренінг «Особливості догляду за ротовою порожниною», які розміщено на персональному сайті вчителя http://biolike.ucoz.net.

 

       Учитель хімії Божок О.А. взяла участь у науково-методичні конференції «Стандарти Нової української школи. Навчально-методичне забезпечення формування в учнів знань із хімії», Підлуцька С.М. керує співпрацею з вищими навчальними закладами, за її підтримки для учнів ліцею проведено майстер-класи студентами хіміко-технологічного факультету Національного університету харчових технологій «Виявлення фальсифікацій харчових продуктів», старшокласники взяли участь у лабораторних дослідженнях рослинних препаратів в Інституті ЄПОР імені Кавенського НАН України, у заходах Всеукраїнського фестивалю науки, роботі відкритого хімічного лекторію на базі національного університету імені Т.Г. Шевченка. Учитель географії Палант Л.М. у складі журі та організаційного комітету забезпечувала підготовку та проведення районного та міського етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, як керівник предметної методичної комісії природничих дисциплін організувала креативний тиждень екологічного виховання, в рамках якого було проведено туристичний квест, круглий стіл «Вплив хімічних сполук на здоров`я людини», конференцію «Загрози глобалізації». Всі учителі ПМК природничих дисциплін взяли участь в організації та проведенні першого районного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських наукових робіт Малої академії наук України.   

 

       Учителі української мови та літератури, зарубіжної літератури постійно вивчають і впроваджують передовий педагогічний досвід, беруть участь у проведенні семінарів, майстер-класів. Буковська А.В. відвідала педагогічну майстерню Ірини Мегедь, узяла участь у воркшопі «Професійна майстерність учителя-словесника: навчити критично мислити і гостро відчувати». Учителі працюють над розробкою нових тестових контрольних усних і письмових робіт, літературних диктантів, різнорівневих завдань, впроваджують нові форми і методи роботи, проводять нестандартні уроки: віртуальні екскурсії, урок-вибір, урок-диспут, урок-дослідження, урок-інтерв`ю. Учитель Ходарченко О.І. була членом журі районного етапу, Сірош О.М. – членом організаційного комітету, Зенкова І.А. – членом журі міського етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, Буковська А.В. – членом журі районного та міського етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з зарубіжної літератури. Учителі української мови та літератури, зарубіжної літератури приділяють у своїй роботі велику увагу формуванню високих моральних якостей, вихованню почуття патріотизму у ліцеїстів: провели Свято вишиванки, конкурс на кращу групу-спадкоємицю народних традицій, музичну акцію «Рідне слово живе в рідній пісні», квест «Стежками Великого Кобзаря», радіогазети, присвячені річниці з дня народження Т.Г. Шевченка, до дня пам`яті героїв Небесної Сотні (учитель Іщенко М.С.), конкурс на краще виконання поезій Ліни Костенко. Учитель Сірош О.М. протягом навчального року редагувала ліцейську газету «Точка зору». Під керівництвом учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури ліцеїсти більшості навчальних груп традиційно відвідали театри та музеї міста. 

 

      Учителі англійської мови відвідали різноманітні семінари видавництв МакМілан,  Пірсон-Дінтернел; конференції з питань підготовки до ЗНО, частина «Аудіювання». Вони працюють над упровадженням в освітній діяльності навчально-методичного комплексу Gateway, до складу якого входить підручник рівня В-2, зошит в електронному варіанті та додаткові он-лайн-ресурси. Вчителями англійської мови в ліцеї проведено тиждень англійської мови «English speaking day», присвячений Дню подяки, під час якого було проведено радіогазету, музичний марафон, брейн-ринг «Англійська – це цікаво», творчий конкурс «Захист навколишнього середовища», в останній день тижня всі учні та працівники ліцею намагалися спілкуватися виключно англійської мовою. Під керівництвом голови предметної  методичної  комісії  вчителів англійської мови ліцею Кудрявцевої Ю.Г. вперше в ліцеї організовано літній мовний табір, над програмою роботи якого працювали всі вчителі.   

 

      Учитель історії та правознавства спрямовують свою роботу на виховання у ліцеїстів політичної та правової культури, любові до свого народу, самоповаги, формування критичного ставлення до історичних явищ та подій. Ними було підготовлено цикл відеопрезентацій «Історичні персоналії», «Дві сучасні українські революції», тематичні випуски радіогазет (Жебель А.А.); проведено круглі столи «Від тоталітаризму до демократії», «Історія Кримського півострова» (Андрієнко А.М.); антикорупційний урок, брейн-ринг  «Я  маю  право»,  театральну  постановку   «Ігровий   суд»   (Дехтяренко О.В.). Жебель А. А.  входив до складу  журі  районного етапу конкурсу-захисту наукових робіт МАН із історії; взяв участь у роботі міської конференції з історії «Новітні технології викладання історії в школі». За підтримки вчителів історії та правознавства був проведений чемпіонат із шахів серед ліцеїстів, учні ліцею зустрічалися з воїнами АТО, брали участь у благодійних акціях, відвідували музеї міста.

 

      Учитель фізичної культури Грабовська В.О. має методичні розробки уроків з фізичної культури з тем: «Впровадження сучасних фітнес-технологій для підвищення рухової активності та зміцнення здоров`я в процесі занять фізичною культурою» (10-11 класи), «Силовий вид фітнесу Body sculpt» (10-11 класи), «Stretching як одна з форм розвитку гнучкості та еластичності м`язів» (9-11 класи), «Метод колового тренування на уроках фізичної культури» (7-9 класи); методичні матеріали з теми «Фізичне вдосконалення особистості учнів, розвиток потреб у здоровому способі життя, вироблення відповідального ставлення до свого здоров`я»; методичні розробки уроків для 8 класу з розділу «Гандбол», які розміщено на сайті «Super.urok-ua.com».

 

      Учителі фізичної культури Грабовська В. О., Мануха А. І. підготували команду учнів ліцею для участі у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл-Джура», де ліцеїсти посіли друге місце в районному етапі.

 

      Учителі фізичної культури Грабовська В.О., Циганок П.В., Мануха А.І. провели в ліцеї Олімпійський тиждень, в рамках якого організували свято «Козацькі забави», зустріч із фіналісткою Олімпійських ігор 2016 року зі стрибків у висоту Іриною Геращенко. Також команди ліцеїстів брали участь у ХІ туристсько-краєзнавчому зльоті «DniproTurFest», І етапі Всеукраїнської спартакіади школярів із баскетболу, районних змаганнях із техніки пішохідного туризму у закритому приміщенні «Стежка випробувань». Учитель предмету Захист Вітчизни Мануха А.І. підготував ліцеїстів до змагань-випробувань із вогневої підготовки серед допризовної молоді, військово-спортивного національно-патріотичного конкурсу «Честь і звитяга», спартакіади допризовної учнівської молоді, патріотичної вишкіл-грі «Козак-квест». Традиційно проводилася першість ліцею із волейболу серед учнів 10-11 класів, дружні ігри між учителями і ліцеїстами.

 

      У ліцеї проводиться щомісячна атестація ліцеїстів з усіх предметів, яка є дієвою формою контролю успішності та навчальних досягнень учнів.

 

     Щомісячне оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів дозволяє мати комплексну картину успішності; адміністрації, батькам, учителям -  здійснювати ефективний контроль  освітнього процесу,  виявляти обдарованих дітей та надавати методичну й консультаційну допомогу учням, які мають проблеми при вивченні  певних дисциплін та навчальних тем з окремих предметів.

 

     Атестаційно-рейтингова система  діє в навчальному закладі з моменту його відкриття у 1992 році і є найбільш вдалою формою оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах роботи ліцею. Вона включає в себе середній бал, що складається з оцінок з усіх  дисциплін, дає найбільш об’єктивну картину загальної успішності кожного ліцеїста та дозволяє враховувати індивідуальні особливості й схильності дітей,   поєднувати високу інтенсивність навчальної діяльності учнів, засвоєння  ними матеріалу на високому рівні,  дає вагомі переваги  під час складання  випускниками ліцею  ЗНО.

 

      Після закінчення ліцею 100% випускників стають студентами вищих навчальних закладів, з них близько 90% - бюджетної форми навчання.

 

       У навчальному закладі створені комфортні умови для здобуття освіти  обдарованими дітьми та їх виховання.  Ліцеїсти першого та другого курсів навчаються за такими профілями: програмування, комп`ютерна інженерія, інженерна механіка, біохімічні технології, інформаційні технології. Учні отримують поглиблені знання з математики, фізики, хімії, біології, обчислювальної техніки, програмування, основ інженерних знань. Така організація освітнього процесу дає змогу модернізувати та удосконалити систему освіти, врахувати інтереси, нахили, здібності, можливості кожного учня, реалізувати принцип особистісно орієнтованого навчання, створити найоптимальніші умови для професійного самовизначення та подальшої самореалізації учнів. Ліцеїсти поряд із теоретичною підготовкою та вивченням основ наук набувають практичних навичок роботи в лабораторіях ліцею та на базі вищих навчальних закладів: НТУУ «КПІ», КНУТДу, КНУХТу, Державного університету телекомунікацій. Гнучке поєднання теоретичної та практичної підготовки забезпечує високі результати навчальної діяльності. 

 

      У ліцеї проводиться ґрунтовна робота з обдарованими та здібними учнями, яка дає позитивні результати. Про це свідчить кількість призерів районного та міського етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського територіального відділення Малої академії наук України:

 

 

 

 

Предмет

Кількість призерів

районного етапу

Кількість призерів

міського етапу

 

Всього

олімпіада

МАН

олімпіада

МАН

Математика

12

-

4

-

16

Фізика, астрономія

14

7

1

3

25

Інформатика

83

30

34

4

151

Українська мова

7

-

2

-

9

Зарубіжна література

3

-

-

-

3

Іноземні мови

14

-

2

-

16

Хімія

17

3

2

-

22

Географія

14

-

4

-

18

Біологія

11

3

4

1

20

Історія, правознавство

5

3

-

-

8

Фізична культура

2

-

1

-

3

Всього:

182

46

54

8

290

 

 

 

  Гур`єва Богдана, ліцеїстка групи П-1, отримала диплом 3 ступеня за перемогу в ІV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології.

 

          Кудренко Дмитро та Рябоконь Соф`я, ліцеїсти групи КІ-2 і ІТ-2, посіли 4 місце в категорії «Комп`ютерні науки» на Всеукраїнському конкурсі Intel-Техно Україна 2017-2018, національному етапі міжнародного конкурсу науково-технічної творчості школярів Intel ISEF

 

          Кудренко Дмитро, ліцеїст групи КІ-2, став учасником ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів  Малої академії наук України, де представив свою роботу «Сервіс для ознайомлення з морською справою ShipSharp».    

 

           Учні ліцею традиційно взяли участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»:  з 72 учасників одинадцять показали високий результат, тридцять шість – добрий; у фізичному конкурсі «Левеня»: з 54 учасників 19 отримали відмінний результат, 17 – добрий; у Міжнародній природознавчій грі «Геліантус»: з 15 учасників один отримав диплом І ступеня, шестеро – ІІ ступеня, восьмеро – ІІІ ступеня; у Всеукраїнському конкурсі «Олімпус»: з 10 учасників троє – І ступеня, четверо – ІІ ступеня, троє – ІІІ ступеня.  

 

      Протягом 2017-2018 навчального року виховна робота здійснювалася згідно з нормативними актами України, Законом України «Про освіту», документами Міністерства освіти України, Концепцією національного виховання і річним планом роботи ліцею, а також планами роботи класних керівників, керівників гуртків; розроблено заходи на виконання програм: «Збереження репродуктивного здоров`я дітей», «Комплексний план профілактики злочинності серед неповнолітніх», «Правова освіта школярів», «Запобігання дитячій бездоглядності»,  «Профілактика та подолання тютюнокуріння», «Запобігання поширенню ВІЛ-інфекції в м. Києві, забезпечення допомоги та лікування людей, що живуть із ВІЛ/СНІДом»; заходи, спрямовані на формування здорового способу життя та збереження і зміцнення здоров`я ліцеїстів: «Школа здоров`я».

 

 Плануючи виховну роботу, колектив ставить перед собою такі завдання: формування національної свідомості учнів, розвиток творчих здібностей дитини, особистісного потенціалу, турбота про здоров’я кожного ліцеїста.

 

У вересні в освітньому закладі проводився місячник «Увага! Діти на дорозі!». 1 вересня ми святкували День знань; також ліцеїсти взяли участь у QR-квесті «Україна – європейська держава».

 

Цього місяця проводилося багато заходів, пов’язаних зі спортом: спортивно-патріотичне свято «Козацькі забави», змагання з футболу, Олімпійський тиждень та Олімпійський урок із фіналісткою Олімпійських ігор 2016 року Іриною Геращенко; чемпіонат із шахів серед ліцеїстів 7 – 9 класів; команда ліцею взяла участь  в ХІ туристсько-краєзнавчому зльоті школярів Дніпровського району «DniproTurFest-2017».

 

Також у вересні ми відзначали День партизанської слави; провели благодійну акцію «Подаруй посмішку тому, кому її не вистачає». Представники ліцейського самоврядування організували та провели квест для вчителів до Дня працівників освіти.

 

У жовтні в Технічному ліцеї проводився місячник «Право і діти», також ми взяли участь у Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек. Найочікуваніші свята цього місяця – День учителя та День ліцеїста. З нагоди Дня ліцеїста вчителі організували флешмоб «Ліцеїсти, ми вас любимо!»

 

Традиційно в ліцеї проводилася благодійна акція «З добром у серці!» – збір смаколиків та листів для бійців зони АТО; ліцеїсти відвідали Бориспільський центр психосоціальної адаптації переселенців; учні 9-Г зустрілися з почесним журналістом України, очільником Благодійного фонду «Поспішайте робити добро» Кочергіним А. С.

 

Ліцеїсти неодноразово брали участь у конкурсах: перемогли на районному етапі інтелектуальної гри «Інтелект-турнір», посіли ІІ місце в патріотичній вишкіл-грі «Козак-квест» та ІІ місце в районному етапі «Брейн-рингу» серед учнів старших класів закладів освіти Дніпровського району міста Києва, взяли участь у Суспільній діалог-платформі з питань національно-патріотичного виховання «Мужнє покоління – сильна держава».

 

У жовтні було організовано багато екскурсій та поїздок для учнів ліцею: учні 9-А та 9-В відвідали Тростянецький парк та Качанівку, 7-А та 7-Б – місто Білу Церкву, учні 8 класів – місто Чернігів, учні 10 класів побували на екскурсії в Державному університеті телекомунікацій; ліцеїсти 8-Б відвідали Музей гетьманства, група КІ-2 – Музей Булгакова, група Т-1 – Національний музей медицини України, учні 9-х та 10-х класів побували в Інституті металофізики ім. Г. В. Курдюмова НАН України.

 

У листопаді в Технічному ліцеї традиційно проводився місячник пропаганди здорового способу життя.

 

Для першокурсників було організовано зустріч із молодою українською письменницею Марією Косян. До Дня української писемності та мови в ліцеї було знято відеоролик «Ми говоримо українською».

 

Протягом місяця для учнів ліцею було організовано такі екскурсії: 9-Б та 9-Г відвідали місто Мукачеве, група КІ-1 – Карпати; учні 7-А та 7-Б відвідали Музей історії Києва, учні 8-А, 8-В та 7-В побували на екскурсії в Національному природничому музеї НАН України, 8-Б – в Київській картинній галереї; з метою профорієнтації ліцеїсти групи Т-1 відвідали фармацевтичну фірму «Дарниця», всі ліцеїсти І та ІІ курсів – факультети мехатроніки та комп’ютерних технологій, а також факультет хімічних та біофармацевтичних технологій Київського національного університету технологій та дизайну.

 

У грудні в ліцеї проводилися як традиційні заходи, наприклад, благодійний ярмарок до Дня святого Миколая, урочистий концерт до Дня Збройних Сил України, святкування Нового року, так і нові: Антикорупційний урок, участь у Всеукраїнській акції «16 днів проти насильства», Всеукраїнський урок права «Права дитини». Як і в попередні роки, ліцеїсти та працівники закладу у Всесвітній день боротьби зі СНІДом взяли активну участь в акції «Купи стрічку – збережи життя».

 

Було проведено товариський матч із волейболу між учнями та вчителями ліцею; команда нашого закладу взяла участь у змаганнях-випробуваннях із вогневої підготовки.

 

У ході проведення тижня математики було організовано математичну гру для учнів 7 класів «Кмітливі математики».

 

Колектив ліцею постійно працює над розширенням кругозору учнів, поглибленням їхніх знань про світ і про себе: група КІ-1 зустрілася із письменником Олегом Виноградовим; учні 8 класів прослухали лекцію старшого наукового співробітника Інституту  експериментальної патології, онкології і радіобіології ім. Р. Є. Кавецького Караман О. М. «Здоровий спосіб життя як профілактика раку».

 

Протягом грудня для ліцеїстів було організовано такі екскурсії: 9-А, 9-В та 7-В відвідали місто Лева, 7-А та 7-Б – Львівську майстерню шоколаду; учні 9-В класу побували в Музеї води на території НТУУ «Київський політехнічний університет імені Ігоря Сікорського».

 

У січні було проведено декаду пожежної безпеки. Ліцеїсти та працівники навчального закладу взяли участь у творенні ланцюга єдності до Дня соборності України.

 

Під час зимових свят було організовано виступ вокального гуртка «Коляда, колядка…».

 

Для ліцеїстів І та ІІ курсів було проведено «Profitalks».

 

Давно стали традиційними для нашого закладу у лютому такі заходи: святкування Дня святого Валентина, проведення концерту до дня зустрічі з випускниками ліцею, участь у святкуванні Міжнародного дня рідної мови. З метою вшанування пам'яті загиблих за свободу нашої держави було проведено Урок пам’яті Героїв Небесної Сотні, Єдиний урок до 100-річчя бою під Крутами.

 

Уже не вперше в ліцеї було проведено акцію зі збору пластикових кришечок, спрямовану на покращення забезпечення лікарень прифронтових міст медикаментами.

 

Участь ліцеїстів у районних та міських конкурсах: збірна команда 9-А та 9-Б посіла третє місце в молодшій лізі на Чемпіонаті Києва з гри «Що? Де? Коли?»; перемога у відбірковому етапі гри для школярів міста Києва «Інтелект-турнір»; участь у військово-спортивному національно-патріотичному конкурсі серед учнівської молоді міста Києва «Честь і звитяга» та в ХІ районних змаганнях із пішохідного туризму «Стежка випробувань».

 

9-А відвідав цього місяця місто Житомир; ліцеїсти груп КІ-1 та КІ-2 з метою профорієнтації відвідали КНУТД.

 

      Березень. У цьому місяці традиційно проводилися такі заходи: святковий концерт до Міжнародного жіночого дня, Шевченківський тиждень, Свято вишиванки, День самоврядування; уперше в ліцеї було проведено свято нагородження переможців районного та міського етапів конкурсів, Всеукраїнських предметних олімпіад «Майбутнє твориться сьогодні».

 

Учні 9-х та 10-х класів відвідали Хотинську фортецю, учні 8-Б класу – Музей книги та книгодрукування, а учні 8-А класу –  Музей мікромініатюр, 8-В клас відвідав Інститут ЕПОР ім. Кавецького НАН України, а 7-В – Музей історії Києва. Учні 9-Б класу побували на екскурсії на хлібокомбінаті «Кулиничі».

 

Ліцеїстка Чубук Анна посіла I місце у фіналі районного конкурсу вокального мистецтва «Солофест-2018»; команда ліцеїстів узяла участь у відкритому фестивалі хореографічних колективів «Впевнені кроки» (І місце); учні нашого навчального закладу посіли 1 місце у номінації «Хіп-хоп команда» та 2 місце в номінації «Денс-команда» на Чемпіонаті Дніпровського району міста Києва з черлідингу, а також II місце на конкурсі на краще виконання поезій Тараса Шевченка (Іщенко Соломія та Зелінська Анастасія).

 

          У квітні в ліцеї проводився місячник екології та захисту Землі, Єдиний урок «Дзвони Чорнобиля нагадують», День відкритих дверей, День цивільного захисту; під час декади природничих наук відбулася виставка домашніх тварин «Я з тваринами дружу!»

 

Цього місяця учні ліцею брали участь у багатьох районних та міських конкурсах: у міській профорієнтаційній грі «Мистецька фортеця» (ІІ місце на І етапі), у районному конкурсі «Київський вальс-2018» та «Дніпровському балі», перемога в грі-конкурсі «Птахи мого дитинства»; у фіналі патріотичної вишкіл-гри «Козак-квест» та фестивалі нагородження «Крила натхнення», перемога на районному етапі змагань із шахів на Кубок Київського міського голови «Кришталева тура»; у спартакіаді допризовної учнівської молоді з військового багатоборства. Ліцеїсти посіли ІІ місце на ІІ (районному) етапі чемпіонату України з волейболу серед команд хлопців закладів загальної середньої освіти, ІІІ місце на ІІ (районному) етапі чемпіонату України з волейболу серед команд дівчат закладів загальної середньої освіти,  ІІ місце – на І етапі VII Міської профорієнтаційної гри «Мистецька фортеця».

 

 Соломія Іщенко на Міжнародному полікультурному фестивалі-конкурсі «Переяславський дивограй» посіла II місце.

 

Також було організовано зустріч учнів 9 та 10 класів з учасником двох антарктичних експедицій Ігорем Гвоздовським.

 

Випускниками цього року на території ліцею закладено алею сакур.

 

Було проведено благодійну акцію зі збору коштів для тяжко хворого ліцеїста Гіленка Олексія, а також акцію зі збору смаколиків для військових під Торецьком.

 

Ліцеїсти групи КІ-1 відвідали з профорієнтаційною метою Національний авіаційний університет.

 

У травні було організовано зустріч-реквієм до 73-ої річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, учні та працівники ліцею взяли участь у Всеукраїнському дні вишиванки, святі Останнього дзвоника.

 

Учні 9-Б побували на екскурсії  в Дніпровському районному суді міста Києва, учні 7-х класів – в Угорщині та Австрії, група П-1 відвідала Одесу.

 

Як завжди, ліцеїсти брали участь у різноманітних конкурсах: у фіналі міської гри «Інтелект- турнір», у семінарі на базі Відкритої освітньої лабораторії МАН, у військово-патріотичній грі «Сокіл-Джура».

 

Уперше для учнів нашого ліцею було організовано й успішно проведено квест по місту «Київ – моє місто».

 

      Найцікавішими заходами Технічного ліцею м. Києва, його візитною карткою є свята «День ліцеїста», «Нестримні фантазії ДТЛ» та «Козацькі забави».

 

      Ліцеїсти активно відвідують музеї міста Києва: Національний музей історії України, Києво-Печерський національний історико-культурний заповідник, Літературно-меморіальний музей М.О.Булгакова, Музей-квартиру П.Г.Тичини, Музей театрального, музичного та кіномистецтва, Музей однієї вулиці, Національний музей МВС України (Чорнобиля), Музей історії Другої світової війни, війни в Афганістані, Музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, Водно-інформаційний центр (Музей води), Державний політехнічний музей при НТУУ «КПІ»; театри Києва: Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка, Національний академічний театр російської драми імені Лесі Українки, Київський академічний драматичний театр на Подолі, Київський академічний молодий театр, театр «Сузір`я».

 

      Учні ліцею знайомляться з історичними місцями України, її культурою, природними багатствами: відвідали Закарпаття, міста Львів, Переяслав-Хмельницький, Одесу, Білу Церкву, Білгород-Дністровський, Кам’янець-Подільський, Чернігів.

 

      У навчальному закладі постійно вдосконалюється гурткова робота та здійснюється контроль  зайнятості учнів у позаурочний час. У ліцеї працює 11 гуртків, які очолюють майстри своєї справи. Ліцеїсти мають змогу відвідувати такі гуртки та спортивні секції:

 

-         спортивного танцю (хореографічний колектив «Кураж»),

 

-         вокальний гурток (ансамбль «Юність»),

 

-         драматичний гурток (театр-студія «Погляд»),

 

-         військово-патріотичний «Захисник Вітчизни»,

 

-         спортивна секція «Тхеквандо»,

 

-         ЗФП (атлетизм),

 

-         секція з вивчення Правил дорожнього руху «ЮІР»,

 

-         студія «Юний режисер» (ДТЛ-відео),

 

-         гурток «Громадянська освіта»,

 

-         волейбольний,

 

-         туристично-краєзнавча секція.

 

      Загалом гурткова робота, творчі об`єднання та спортивні секції охоплюють близько 300 учнів, що складає 60% від загальної кількості дітей, а всього залучено до позаурочної діяльності, в тому числі до роботи в МАН, підготовчих відділеннях, курсах, спортивних клубах, 544 ліцеїсти, тобто 100%.

 

    

 

                        

 

2.     Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази Технічного ліцею м. Києва

 

 

 

      Протягом 2017-2018 навчального року з метою зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази ліцею вжито таких заходів:

 

-         придбано будівельні матеріали, електротовари, фурнітуру, сантехніку;

 

-         замінено відеокамери зовнішнього спостереження;

 

-         оновлено меблі, жалюзі, ролети, дошки, стенди в навчальних та допоміжних приміщеннях, захисну сітку на вікнах спортивної зали;

 

-         придбано господарчі товари: квіткову продукцію,  дезінфікуючі засоби,  посуд для їдальні, спецодяг;

 

-         придбано канцтовари: папір, подяки, грамоти, книжкову сувенірну продукцію, навчальні посібники, рамки;

 

-         замовлено шеврони для учнів з емблемою ліцею;

 

-         придбано навчальне обладнання: комп`ютери та комплектуючі,  телевізори, проектори, принтери,  м`ячі для спортивної зали, спорядження для туризму;

 

-         замовлені засоби з обслуговування оргтехніки;

 

-         забезпечено безперебійне функціонування інтернету, друкарського обладнання;

 

-         придбано продукти харчування: овочі, чай, кондвироби;

 

-         придбано медикаменти;

 

-         передплачено періодичні видання на 2018 рік.

 

 

 

3.     Залучення додаткових джерел фінансування Технічного ліцею м. Києва та їх раціональне використання

 

       Додатковим джерелом фінансування діяльності ліцею є Благодійний фонд «Освіта та охорона здоров’я ХХІ століття», до якого батьки протягом року вносять щомісячні добровільні благодійні внески, розмір яких визначається батьківською громадськістю. Кошти Благодійного фонду, що надходять на розрахунковий рахунок, використовуються за такими напрямами:

 

-         ремонт та утримання приміщень ліцею;

 

-         модернізація технічного обладнання, що використовується в навчально-виховному процесі;

 

-         придбання необхідних засобів та інвентаря для забезпечення санітарно-гігієнічних норм приміщень ліцею;

 

-         поповнення навчальних кабінетів обладнанням, лабораторій –  приладами та реактивами, медичного кабінету – медичними препаратами;

 

-         додаткове забезпечення учнів гарячими напоями;

 

-         матеріальне заохочення ліцеїстів, які мають високі досягнення в навчальній, науково-дослідницькій діяльності шляхом преміювання, нагородження цінними подарунками;

 

-         матеріальне стимулювання всіх працівників ліцею, в залежності від їх навантаження та особистого внеску в формування позитивного іміджу ліцею (перемоги вихованців на Всеукраїнських олімпіадах, творчих конкурсах, МАН, турнірах, спортивних змаганнях, високі результати ЗНО);

 

-         нагородження грошовими преміями учнів ліцею, які мають високі досягнення в навчанні, педагогічних працівників за вагомий внесок у навчально-виховний процес.

 

 

 

4.     Забезпечення Технічного ліцею м. Києва кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

 

    

 

      Технічний ліцей м. Києва укомплектовано педагогічними кадрами на 100% у складі 50-и осіб. Усі вчителі мають вищу освіту та педагогічне навантаження згідно з фахом та дипломом. Якісний склад педагогічних працівників ліцею:

 

-       13 мають педагогічне звання «учитель-методист» (26%);

 

-       17 мають педагогічне звання «старший учитель» (34%);

 

-       6 нагороджені знаком «Відмінник освіти» (12%);

 

-       2 нагороджені знаком «Відмінник столичної освіти» (4%);

 

-       37 – спеціалісти вищої категорії (74%);

 

-       6 – спеціалісти першої категорії (12%);

 

-       3 – спеціалісти другої категорії (6%);

 

-       4 – спеціалісти (8%);

 

-       1 – молодий спеціаліст (2%).

 

      У 2017-2018 навчальному році пройшли чергову атестацію семеро педагогічних працівників ліцею. Результати атестації:

 

-       присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»:

 

Іщенко Марії Сергіївні;

 

-       продовжено на п`ять років термін дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»:

 

          Ущаповській Ользі Іванівні,

 

Стеценко Антоніні Іванівні,

 

Осадчому Ігорю Васильовичу,

 

Жебелю Андрію Анатолійовичу,

 

Гоменюк Ларисі Миколаївні,

 

Грабовській Вікторії Олександрівні;

 

-       присвоєно педагогічне звання «старший учитель»:

 

Жебелю Андрію Анатолійовичу,

 

Осадчому Ігорю Васильовичу;

 

-       присвоєно педагогічне звання «учитель-методист»:

 

Гоменюк Ларисі Миколаївні,

 

Грабовській Вікторії Олександрівні;

 

-       продовжено на п`ять років термін дії педагогічного звання:

 

Ущаповській Ользі Іванівні (учитель-методист),

 

Стеценко Антоніні Іванівні (старший учитель).

 

 

 

5.     Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров`я учнів та педагогічних працівників

 

 

 

      У своїй діяльності педагогічний колектив ліцею керується  Конституцією та законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом ліцею, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами та розпорядженнями директора ліцею, дотримується положень Конвенції про права дитини та нормативних документів із охорони дитинства.

 

      У ліцеї працює їдальня, яка розрахована на 84 посадочних місця. Щоденно в їдальні охоплено гарячим харчуванням близько 100 дітей.

 

       Штатним розписом ліцею передбачена посада медичної сестри. В ліцеї є медичний пункт (загальна площа 30 м2, 2 кімнати), обладнаний відповідно до діючого положення про медичний кабінет ЗЗСО. Медикаментами кабінет забезпечений у повному обсязі.

 

      Згідно з  даними медичних довідок учні ліцею зараховані до відповідних медичних груп із фізичної культури:

 

-         основна група         250 чол.,

 

-         підготовча група     246 чол.,

 

-         спеціальна група     36  чол.,

 

-         звільнено                  12   чол.

 

         В 2017 – 2018  навчальному  році  в ліцеї навчалось  186 дітей  пільгових категорій:    

 

- діти -  чорнобильці категорії ”Д” – 19 учнів,

 

- інваліди – 7 учнів,

 

- з багатодітних сімей – 33 учнів,

 

- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 2 учні,

 

- діти з сімей учасників АТО – 22,

 

- діти, батьки яких переселилися з тимчасово окупованих територій та

 

  територій, на яких проводиться АТО – 9,

 

- обдаровані діти - 94 учні.

 

Дітей із малозабезпечених сімей, дітей, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві або при виконанні службових обов’язків,  у ліцеї немає.

 

 Куратори підтримують тісний зв’язок із сім’ями   дітей пільгових категорій, знають про стан та умови їх проживання, про проблеми, які існують у цих сім’ях. Доброю традицією Технічного ліцею всіх років є допомога дітям пільгових категорій при вступі  до вищих  навчальних закладів.

 

У разі потреби моральної та психологічної підтримки з ними проводить бесіди та тренінги практичний психолог ліцею Тряпіцина Н.А. Під час проведення екскурсій, поїздок класний керівник пильнує  таку дитину, щоб вона мала змогу  скористатися пільгами, наданими їй державою при сплаті за проїзд,  придбанні вхідного квитка до музею, театру тощо.

 

Соціальний педагог займається профілактикою правопорушень серед неповнолітніх. Він дотримується педагогічної етики, поважає гідність  дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню нею алкоголю, наркотиків, формуванню інших шкідливих звичок, пропагує здоровий спосіб життя.

 

З такими дітьми, їхніми батьками, вчителями та суб'єктами соціального впливу проводиться соціально-педагогічний патронаж:

 

-                     налагодження зв’язків та співпраця зі службами у справах дітей та опікунської ради;

 

-                     збір інформації про дітей пільгових категорій та подання в різні соціальні установи;

 

-                     консультування вчителів, батьків та осіб, які їх замінюють, із питань соціального захисту дітей пільгових категорій;

 

-                     обстеження матеріально-побутових умов проживання; складання актів обстеження;

 

-                     посередництво у наданні гуманітарної та матеріальної допомоги за рахунок фонду обов'язкового навчання;

 

-                     підготовка та супровід дітей пільгових категорій на районні та міські свята, організовані для даного контингенту;

 

-                     контроль  та організація дозвілля учнів соціально незахищених категорій;

 

-                     консультування батьків, учителів із питань організації оздоровлення вищезазначених дітей;

 

-                     створення та оновлення «Банку даних дітей пільгових категорій»;

 

-                     ознайомлення дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів та їхніх батьків/опікунів із пільгами при вступі до вищих навчальних закладів;

 

-                     збір інформації про інвалідів та хворих дітей ліцею.

 

 Батькам та ліцеїстам  надається соціально-правова допомога. Контролюється  організація  дозвілля дітей пільгових категорій, а також  обдарованих ліцеїстів у позаурочний час.

 

Упродовж  вересня – листопада оновлюються довідки, які засвідчують соціальний статус дитини. Щороку діти пільгових категорій отримують новорічні подарунки, запрошення на районні та міські новорічні заходи.

 

Діти в учнівському колективі почуваються впевненими у собі та захищеними.

 

       Учнів ліцею, які мають високі досягнення в навчальній, науковій роботі, виявляють активну громадянську позицію, педагогічних працівників, які зробили вагомий внесок у навчально-виховний процес, традиційно  нагороджують похвальними грамотами, подяками ліцею, міського та районного управління освіти,  грошовими преміями Благодійного фонду «Освіта та охорона здоров`я ХХІ століття».

 

Важливим аспектом діяльності ліцею є забезпечення правової освіти та виховання учнів, попередження правопорушень і злочинності неповнолітніх.  

 

Правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Для учнів 9-х  та 10-х класів читається курс «Основи права». Постійно функціонують тематичні виставки правової літератури в бібліотеці: «Морально-правове виховання», «Права та обов’язки    громадян України». Освітня робота ліцеїстів здійснюється також і в позаурочний час через численні позакласні та позашкільні заходи.  Ефективною формою роботи стало традиційне  проведення правових місячників, тижнів правових знань у ліцеї. Під час Місячника правових знань проводиться значна кількість заходів:  бесіди «Конституція моєї Батьківщини»,  «Злочин і кара», «Права жінки в Україні», «Права людини в незалежній Україні», «Статут мого ліцею та я», «Адміністративні порушення та адміністративна відповідальність»,  «Я відповідаю за себе», «Культура поведінки учнів» та «Як не стати жертвою злочину»,  «Гендер та насильство»,  «Твої права  й  обов’язки»,  виховні години та години спілкування «Коли підліток переступає межу дозволеного», «Вчинки і відповідальність», «Коли мої права порушують», «Фатальна вечірка»; дні надання інформації  про чинне законодавство; конкурси творів, малюнків та стіннівок, рефератів на правову тематику, вікторини, районні та міські правові брейн-ринги;  бесіди до Дня юриста, до Дня прав людини, до Дня Державного Прапора, до Дня соборності України, Дня ООН; лекції працівників Центру соціальних служб для молоді «Шлюб і право», «Що таке правопорушення, їх види», «Закон обов'язковий для всіх»; представлення відеопрезентацій ліцеїстів на правову тематику «Права дітей у світі», випуск газети «Ліцейський тиждень», в якій висвітлюються події тижня. Діти представляють  творчі проекти «Україна – моя Батьківщина», «Я громадянин України», «Конституція в моєму житті», «Моя маленька Батьківщина». Проводяться профілактичні рейди «Урок», «Шкільна перерва», акції «Буква «н» у класному журналі». Під час Тижня правових знань проведено акцію для старшокласників «Мої права», в ході якої випущено й розповсюджено буклет «Обережно! Це мої права!», плакати, проведено анкетування  «Мої права!»,  засідання правового сектору  «Ти знаєш, що ти – людина», засідання круглого столу «Я захищаю себе від гендерної дискримінації», семінар «Нормативно-правове регулювання праці дітей в Україні». У грудні 2017 року під час проведення Всеукраїнського тижня права було організовано також різноманітні просвітницько – пропагандистські заходи: оформлено виставку правової літератури в бібліотеці, конкурс стіннівок на тему «Знай свої права», проведено радіогазету «Я маю право!», підготовлено та випущено спецвипуск газети «Точка зору ДТЛ», Всеукраїнський урок «Права людини».

 

Правова освіта   батьків здійснюється через роботу класних батьківських комітетів, Раду ліцею та постійно діючий правовий сектор.

 

Система правового виховання, що створена в ліцеї, багатогранна й дійова. Тому протягом останніх  років  правопорушень, здійснених нашими ліцеїстами, не зафіксовано, а також немає ліцеїстів, схильних до правопорушень.

 

У ліцеї постійно працює комісія з профілактики правопорушень серед ліцеїстів, яка 1 раз на чверть заслуховує звіти  класних керівників про роботу з дітьми, які потребують особливої уваги. Куратори постійно проводять індивідуальну роботу з ліцеїстами та їхніми батьками. Кожний пропуск занять має бути підтверджений тільки лікарем або батьками. Діти усвідомлюють, що вони постійно знаходяться під контролем як батьків, так і кураторів.

 

 

 

6.     Залучення педагогічної та батьківської громадськості закладу загальної середньої освіти до управління його діяльністю, співпраця з громадськими організаціями

 

 

 

      У ліцеї працює Батьківська рада, до складу якої входять голови батьківських комітетів та їхні заступники усіх навчальних груп – 36 чоловік. Головою Батьківської ради ліцею є Лісовець Е. В., яку було обрано на загальних батьківських зборах.

 

      Протягом 2017-2018 навчального року було проведено п`ять засідань Батьківської ради, на яких розглянуто такі питання:

 

- формування батьківського самоврядування ліцею,

 

- надходження та використання коштів благодійного фонду «Освіта і охорона здоров`я ХХІ століття», звіт директора фонду Кузьміна В.А.,

 

- порядок оформлення пільгових внесків,

 

- угоди про співробітництво батьків та благодійного фонду,

 

- безпека життєдіяльності та охорона здоров`я дітей у ліцеї та в побуті,

 

- аналіз успішності ліцеїстів,

 

- організація дозвілля та гурткової роботи в ліцеї,

 

- організація харчування ліцеїстів,

 

- підготовка ліцею до нового навчального року.

 

      Усі рішення, які приймаються на засіданнях Батьківської ради ліцею, питання, що обговорюються, фіксуються в книзі протоколів засідань Батьківської ради Технічного ліцею м. Києва.

 

      Відповідно до положення в ліцеї діяла Рада ліцею в складі 20 чоловік:

 

- Рада старост –  5 чоловік,

 

- батьківська Рада –  5 чоловік,

 

- педагогічні працівники –  5 чоловік.

 

      Голова Ради старост – Славіцький Олег, група ІТ-1 (10 клас).

 

      Голова батьківського комітету – Лісовець Еліна Віссаріонівна.

 

      Директор ліцею – Андрієнко Анатолій Михайлович.

 

      Голова Ради ліцею -  Лісовець Еліна Віссаріонівна.

 

      Голова піклувальної Ради – Возний Іван Павлович.

 

      Робота Ради ліцею проводилась відповідно до плану, затвердженого загальними зборами. Всього протягом навчального року проведено три засідання, на яких було розглянуто:

 

- план роботи ліцею на 2017-2018 навчальний рік,

 

- оновлення меблів, стендів, посібників у навчальних кабінетах, профілактичне обслуговування технічних засобів,

 

- проведення ремонтних робіт,

 

- підготовка ліцею до наступного навчального року,

 

- організація харчування  дітей,

 

- атестація педагогічних працівників,

 

- нагородження медалями за відмінне навчання випускників 2018 року,

 

- затвердження робочого навчального плану.

 

      Піклувальна рада Технічного ліцею створена 03.06.2004 року. Головою ради обрано Возного Івана Павловича.

 

      Основні напрямки діяльності піклувальної ради Технічного ліцею м.Києва у 2017-2018 навчальному році:

 

 - визначення стратегії подальшого розвитку Технічного ліцею;

 

 - допомога у взаємодії ліцею з органами державної влади, навчальними закладами, громадськими організаціями, виробничими підприємствами, комерційними структурами;

 

 - проведення постійної роботи з поліпшення матеріально-технічної бази ліцею, залучення фінансових ресурсів, спонсорської допомоги тощо;

 

 - організація та проведення заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я дітей та працівників ліцею, поліпшення санітарно-гігієнічних умов навчання і праці;

 

 - проведення заходів із стимулювання творчої праці вчителів та працівників ліцею;

 

 - здійснення постійного контролю за правильним і доцільним використанням коштів Благодійного фонду, спонсорської допомоги та інших фінансово-матеріальних ресурсів.     

 

 

 

7.     Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності закладу загальної середньої освіти. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою та піклувальною радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування

 

 

 

      У Технічному ліцеї м. Києва ведеться робота зі зв’язків із громадськістю. Адміністрація навчального закладу  постійно бере участь у роботі Ради ліцею, проводить  батьківські збори, дні інформування. Директор ліцею і заступники директора мають дні прийому батьків для вирішення питань, що виникають під час освітнього процесу. Постійною є практика звіту директора ліцею, директора Благодійного фонду, головного бухгалтера фонду про заходи, які проводилися в ліцеї з метою покращення матеріально - технічної бази та освітнього процесу. Органи батьківського самоврядування беруть активну участь у розробці стратегічних напрямів розвитку ліцею та їх реалізації на практиці. Побажання, рекомендації та пропозиції, зазначені в контрольно-візитаційній книзі ліцею, аналізуються, враховуються та по можливості реалізуються в роботі ліцею.

 

                     

 

 

 

 

 

                          Директор Технічного ліцею                  А. Андрієнко